poniedziałek, 12 listopada 2018

3 najlepsze produkty z retinolem dla początkujących/ The Ordinary, Pixi, Liqpharm.



Dzisiaj chciałabym się skupić na pokazaniu Wam produktów z retinolem, które będą idealne dla wszystkich którzy chcieliby zacząć przygodę z tym składnikiem. Przetestowałam ich sporo i wybrałam te moim zdaniem najciekawsze.
Retinol to wielofunkcyjna substancja aktywna, zaliczana do witamin młodości, bo skutecznie pobudza skórę do produkcji kolagenu, pozwala przedłużyć młodość komórek, sprawdzi się także w przypadku cer dotkniętych trądzikiem. To jednocześnie jedna z najlepiej przebadanych substancji aktywnych co tylko potwierdza jej wysoką skuteczność i bezpieczeństwo. 
Pamiętajcie, że retinol czy pochodne działaja wolniej niż inne substancje aktywne, ale za to penetrują skórę w głebszych warstwach, co przyczynia się do naprawdę skutecznego działania i spektakularnych efektów. 
Moja cera nigdy po retinolu się nie łuszczyła, nie była podrażniona czy zaczerwieniona. Odpowiednia pielęgnacja nastawiona na odbudowę naskórka podrażnionego retinolem wespół z kilkoma prostymi zasadami (przedstwię je poniżej) pozwoli Wam w pełni wykorzystać niesamowite własciwości retinolu bez uciążliwych skutków ubocznych. Oto one:
- przygodę z retinolem zacznijcie od najniższych stężeń-
-na początek preparaty takie aplikujcie 2-3 razy w tygodniu tak aby zbudować tolerancję
-retinol stosujemy zawsze na noc
- warto odczekać chociażby 15 minut po oczyszczeniu buzi z aplikacją produktu z retinolem, tak aby zmninimalizować ryzyko ewentualnych podrażnień
-retinol można łączyć z kwasami ( nie robię tego w tym samym dniu). Tutaj polecam delikatne toniki kwasowe
- przy kuracji retinolem stawiamy na delikatne produkty oczyszczające i pielęgnację opartą na składnikach odbudowujących barierę skórną.
- kuracja retinolem powinna trwać około sześciu miesięcy.
 Zapamiętane? Czas zatem na moje typy dla początkujących w teamcie retinolu.
1. Granactive Retinoid Emulsion 2% ( poprzednia wersja Advanced Retinoid 2%) The Ordinary. Dobrze wszystkim znany preparat w postaci leciutkiej emulsji łączący  łagodnie działajace dwie formy retinoidów (stąd też wyższe stężenie). Miałam wszystkie dostępne formy retinolu koncernu i uważam, że konsystencja, aplikacja i wchłanialność tego produktu wyszła im najlepiej. Preparat zmniejsza widoczne drobne zmarszczki, ujędrnia, wygładza skórę a także doskonale radzi sobie z objawami trądziku. Zmniejsza pory, reguluje wydzielanie sebum, odnawia cerę. Niedrogi! ( 30ml około 40zł)

2. Retinol Tonic, Pixi, czyli najnowsze dziecko producenta znanego na cały świat Glow Tonic.  W składzie antyoksydanty, peptydy, woda jaśminowa i retinol kapsułkowany. Dzięki tej technologii retinol nie ulega utlenianiu, utrzymuje swoją stabilność i właściwości, które stopniowo uwalnia podczas nocy. Technologia ta usprawiedliwia przeźroczyste opakowanie produktu. Dla pewności co do świeżości zalecam Wam kupić mniejszą pojemność produktu (100ml). Niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji o stężeniu retinolu w tym toniku. Na stronie informacji brak, pytania na Instagramie pozostają bez odpowiedzi. Biorąc pod uwagę fakt, że tonik dedykowany jest każdemu typowi cery, nawet wrażliwej i że znajduje się on bodajże na piętnastym miejscu w składzie, stężenie jest na pewno minimalne. Będzie to zatem dobra opcja dla początkujących, wrażliwców, młodszych osób, które nie potrzebują mocnych doznań. Tonik można stosować codziennie bo działa naprawdę łagodnie. Toniku zaczęłam używać we wrześniu dla zbudowania tolerancji na retinol. Po kilkumiesięcznej przerwie od tej substancji czułam lekkie mrowienie. Kombinacja składników odżywia, rozjaśnia, ujędrnia i reguluje wydzielanie sebum. ( 100ml/10funtów. Kupiłam na lookfantastic).

3. Na koniec mała petarda, czyli serum LIQ CR, Liqpharm. Po wcześniejszych dosiadczeniach z innymi produktami marki czyli serum LIQ CE klik, a także serum LIQ CC klik czułam że i tym razem się nie zawiodę. Retinol w stężeniu 0,3% w towarzystwie 3% kwasu laktobionowego, witaminy E i kwasu hialuronwego czynią ten produkt absolutnie wyjątkowym. Moc czystego retinolu fajnie zbilansowano i podkręcono, aby mógł wykazywać jak najlepsze działanie ale i jednocześnie łagodzić i koić cerę. Serum ma przyjemną konsystencję (koniecznie należy wstrząsnąć buteleczkę przed użyciem) , którą określiłabym jako hybrydę olejku i żelu. Szybko się wchłania, nie pozostawiając żadnej powłoczki. Serum używam ponad miesiąc, rewelacyjnie działa w obszarze na kórym mi najbardziej zależy, czyli trądziku. Moja cera jest gładka, pory i zaskórniki są mniej widoczne. Jest jędrna i promienna. Za jakiś czas pełna recenzja. (30ml/okolo 65 zł do kupienia w aptekach)

10 komentarzy:

  1. Tonik Pixi najbardziej mnie zaciekawił. Muszę go mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealny prezent dla mojej mamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mialam jeszcze stycznosci z retinolem, ale aktualnie mocno dzialam z kwasami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem ciekawa serum Liqpharm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem ciekawe propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Coś idealnie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam chęć na któryś :) możliwe że LIQ

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepiej w hurtowni bo najtaniej. Ja kupuję różne rzeczy w https://www.roem.pl/hurtownia-chemiczna Sprzedają online, więc mają wyjątkowo dobre ceny. Jeśli o konkrety chodzi to zdecydowanie polecam chemię ROEM, jest jednak lepsza od naszej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.